T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / ÇORLU - Cumhuriyet Ortaokulu

CODE YOUR FUTURE (GELECEĞİNİ KODLA)

 

Okulumuz eTwinning çalışmaları kapsamında bir projeye katılmıştır. Bilişim Teknolojileri öğretmenimiz Elif UTUŞ' un rehberliğinde  7/C sınıfı öğrencileri projede aktif olarak çalışacaklardır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında sürdürecekleri, eğlenerek öğrenecekleri bu projede öğrencilerimiz çeşitli web 2.0 araçlarıyla tanışacak, eğlenirken öğreneceklerdir. Türkiye den 9 farklı okul ve Romanyadan 1 okuldan yaşıtları ile faaliyetler gerçekleştireceklerdir. Uzaktan eğitim  sürecinde evlerinden projeye katılan öğrencilerin bilinçli internet ve bilgisayar kullanımını da öğrenmeleri projenin hedefleri arasındadır.

Hazırlamış olduğumuz proje code.org platformunda gerçekleştirilecektir. code.org ile öğrenciler temelden başlayarak kod yazmayı öğrenecekler. Daha sonra kendilerini geliştirdikleri code.org kodlama alanında mobil uygulamalar hazırlayacaklar. Öğrenciler geleceğin mesleklerinin vazgeçilmez temel taşı olan kodlama ile değişen dünya şartlarına ayak uyduracaklardır.

 

21-12-2020

 Hazırlamış olduğumuz projedeki başlıca hedeflerimiz aşağıda yer almaktadır.

 

Öğrencilerin;
1) Problem çözme, karar verme ve sorumluluk alma becerilerini geliştirmek

2) İşbirliği içinde çalışma yeteneğini geliştirmek.
3) İletişim becerilerini geliştirmek.
4) Aritmetik düşünme becerisini arttırmak.
5) Yaratıcı düşünmelerine katkı sağlamak.
6) Olaylar ve durumlar arasındaki ilişkileri görebilmelerini sağlamak.
7) Eğlenerek kodlama öğrenmesini sağlamak.
8) Kodlama ve yazılım konusunda öz güven sağlamak.
9) Paydaşların ortak bir noktada buluşmalarını sağlamak.

Öğretmenlerin;
1) Öğretmen merkezli değil öğrenci merkezli etkinlikler geliştirmesini sağlamak.
2) Farklı öğrenci gruplarının ortak bir noktada buluşmalarını sağlamak.
3) Öğrencilerin hedeflerine ulaşmaları için gerekli rehberliği yapmalarını sağlamak.

BEKLENEN SONUÇLAR

1) Öğrencilerin kodlama eğitimi sonucunda yaratıcı somut ürünler elde etmesini sağlamak.
2) Öğrencilerin eğitim sonunda topluma fayda ilkesini gözetecek mobil uygulamalar geliştirmek.
3) Eğitim sonunda çocukların hayal ettikleri oyun, uygulama vb. bir çok yazılım geliştirebilecek düzeye gelmelerini sağlamak.
4) Günümüz dijital dünyasında kodlama bir temel gereksinim haline gelmişken öğrenciler bu dijital dünyadan geri kalmalarını önlemek.
5) Öğrencilerin teknolojiye hakim olmalarını sağlamak.
6) Öğrencilerin Teknolojiyi kullanarak tüketen değil üreten nesiller olmalarını sağlamak.
7) Projenin tüm paydaşlarının kodlama alanında ortak bir ürün elde etmelerini sağlamak.

 

 PROJE LOGOMUZ.  icerikler/logo_10470847.html    

 PROJE AFİŞİMİZ.   icerikler/afis_10470850.html

KASIM AYI TOPLANTIMIZDAN GÖRÜNTÜLER.

 

21-12-2020

 

ARALIK AYI TOPLANTIMIZDAN GÖRÜNTÜLER.

 

 21-12-2020

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.12.2020 - Güncelleme: 04.10.2023 13:09 - Görüntülenme: 670
  Beğen | 23  kişi beğendi